مستند مسابقه فرمانده

توسعه سیستم های ضدپهپادی توسط شرکت آلمانی دویچه تله کوم
توسعه سیستم های ضدپهپادی توسط شرکت آلمانی دویچه تله کوم
19 آبان 13950

پهپادها یا هواپیماهای بی‌سرنشین، به رغم مخالفت‌ها از مهم ترین وسایل تامین امنیت در آینده خواهند بود.

روزنامه آلمانی «بیلد آم زونتاگ» اعلام کرده است که سیستم دفاع ضدپهپادی شرکت مخابراتی دویچه تله‌کوم در سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

دویچه تله‌کوم با تایید این خبر اعلام کرده که درنظردارد این فناوری را در اختیار نهادهای دولتی و شرکت‌ها قرار دهد تا به این ترتیب امنیت فرودگاه‌ها، استادیوم‌های ورزشی و برنامه‌ها و مناسبت های عمومی افزایش یابد.

استفاده از سیستم دفاع ضدپهپادی در بخش‌های امنیتی

روزنامه بیلد آم زونتاگ، نوشته است یکی از بخش‌های مهم استفاده از سیستم دفاع ضدپهپادی، حفاظت از افراد، ساختمان ها و مقابله با جاسوسی است.
گفته می‌شود شرکت‌های خودروسازی از دویچه تله‌کوم خواسته‌اند از سیستم دفاع ضدپهپادی برای کنترل پیست خودروهای جدید خود استفاده کنند.

سرعت خودروهای جدید در پیست‌هایی امتحان می‌شوند که به شدت زیر کنترل هستند تا شرکت‌های رقیب به جزئیات محرمانه خودروهای جدید دست نیابند.

استادیوم‌های فوتبال مانند استادیوم بایر مونیخ آلمان نیز در پی مجهز کردن استادیوم خود با استفاده از سیستم دفاع ضدپهپادی است.

کارشناسان نگران هستند که در آینده اقدامات تروریستی با استفاده از پهپادها انجام شوند.

همکاری دویچه تله‌کوم با شرکت‌های دیگر

شرکت دویچه تله‌کوم برای تحقق سیستم دفاع ضدپهپادی خود، خواستار همکاری بیشتر با موسسات و شرکت‌هایی در سراسر جهان شده است که در توسعه چنین فناوری‌هایی سهیم هستند. در روزهای پایانی ماه ژوئیه سال جاری، نخستین نشست در این رابطه برگزار شد و شرکت‌هایی همچون «ددرون» از آمریکا، «درونشیلد» از استرالیا و «اسکویرهد» از نروژ در آن شرکت کردند.

موسسات شرکت‌کننده در این نشست باید با فناوری سیستم دفاع ضدپهپادی خود نسبت به شرایط مشخص فرضی واکنش نشان ‌دهند؛ شرایطی همچون تعقیب افراد یا پرتاب جسمی که قرار بود بمبی فرضی باشد.

گفته می‌شود که نتایج به دست آمده در این نشست، هنوز رضایت بخش نیست. روزنامه بیلد آم زونتاگ، در ادامه این گزارش به نقل از دویچه تله‌کوم نوشته که قرار شده است شرکت‌هایی که در نخستین نشست شرکت کرده بودند، قدرت فناوری خود را در بخش‌های مختلف بهبود بخشند.

سازمان امنیت هوایی آلمان (DFS) اعلام کرده که در آلمان بیش از 400 هزار پهپاد فعالیت می‌کنند که بیشتر آنها صاحبانی شخصی دارند. این پهپادها از اسباب‌بازی‌های پرنده و هواپیماهای باری که می‌توانند چندین کیلوگرم را از یک منطقه به منطقه‌ای دیگر منتقل کنند، تشکیل شده اند.

منبع: مشرق

پ.ن. تصویر خبر، تزیینی است!

نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر خود را ثبت کنید

مطالب مرتبط

10 شرکت کننده سختکوش و با انگیزه
چند هفته زندگی در شرایطی متفاوت و رقابتی نفس گیر
زیر نظر یک فرمانده

فرمانده را در filimo تماشا کنید!