مستند مسابقه فرمانده

مانور نظامی عربستان در خلیج فارس و هشدار قاطعانه ایران+ ویدیو
مانور نظامی عربستان در خلیج فارس و هشدار قاطعانه ایران+ ویدیو
۱۵ مهر ۱۳۹۵6

بر اساس گزارش ها، عربستان سعودی از روز سه شنبه، یک مانور دریایی در آب های خلیج فارس و تنگه هرمز انجام داده است. این اقدام تحریک آمیز عربستان که به شکل مشخص برای زورآزمایی با ایران است و در مجاورت آب های ایران صورت می گیرد، منجر به هشدار قاطعانه مقامات ارشد نظامی کشور شده است.

به گزارش سایت فرمانده و به نقل از تابناک گفته می شود در این مانور دریایی، عربستان از کشتی های جنگی، قایق های تندرو، هوابرد، نیروهای مسلح دریایی و نیروهای امنیتی دریایی ویژه بهره برده و خبرگزاری دولتی عربستان همچنین خبر داده است که در این مانور از مهمات واقعی استفاده شده است.

براساس خبری که خبرگزاری دولتی سعودی ها منتشر کرده، این مانور برای ارزیابی میزان رزمایش نیروی دریایی این کشور و آمادگی برای حفاظت از منافع دریایی پادشاهی سعودی در برابر تجاوزات احتمالی صورت گرفته است. ماجد بن هزاع القحطانی، فرماندهی این مانور را در دست دارد؛ مانوری که گفته می شود در آب های عمان نیز انجام گرفته است.

در همین راستا، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در واکنش به این اقدام تحریک آمیز عربستان سعودی، بیانیه مهمی صادر کرد و در آن، به شناورهای عربستان هشدار داده شد که از نزدیک شدن به آب های سرزمینی ایران پرهیز کنند.

آنچه به نظر می رسد، این است که برگزاری چنین مانورهای نمایشی در منطقه ای که اکنون برای چند دهه، حوزه نفوذ و تسلط نیروی دریای ایرانی بوده، بخشی از تلاش های عربستان برای نشان دادن قدرت اثرگذاری خود در منطقه و در آب های خلیج فارس است.

عربستان سعودی در پی برقراری توازن قوای منطقه ای با ایران – که تنها در حوزه نظامی نیز جریان ندارد (و جبهه نفت یکی از خطوط مقدم آن است) – می باشد و با برگزاری چنین رزمایش هایی در صدد است، همچنان خود را به مانند یک قدرت منطقه ای اثبات کند.

همچنین این اقدام را می توان به مثابه پاسخی نه چندان مناسب برای انهدام ناوچه اماراتی که چند روز قبل به ضرب موشک انصارالله صورت گرفت، دانست.

اکنون عربستان سعودی با برگزاری یک چنین نمایش هایی، در صدد است تا نشان دهد از تلاش برای حفاظت از حریم های آبی منطقه فروگذار نمی کند؛ اقدامی که مانند سایر اقدامات این کشور در سال های گذشته، تنها نتیجه آن برهم خوردن ثبات و امنیت آب های خلیج فارس و دریای عمان و تنش آفرینی بیشتر در منطقه ای است که تا همین جا نیز درگیر تعارضات شدید و دامنه دار است.

نظرات کاربران
محمددریکوند
18 مهر 1395

عربستان رو باید با خاک یکسان کرد

ققنوس
17 مهر 1395

مگه عربستان هم ارتش داره =-0
مردم ایران غرور و غیرتشون بزرگترین مزیتشون هست ک ایران کهن رو سربلند و جاویدان کرده

Ho3eiN ŁK
16 مهر 1395

از کی تا حالا عربستان نیرو دار شده????اینا هم شاخ شدن

سجاد
16 مهر 1395

سلام.اینا عددی نیستن دربرابر کلاه سبزهای عزیزما.

اسماعیل
15 مهر 1395

لطفا در این یک مورد اگر خطایی از عربستان سر زد قاطعانه ومحکم برخورد کنند واگر جرات برخورد ویا نمیتونن انجام بدهند بروند کنار تا خودم شخصا بیام انجام بدهم.نشه حکایت حجاج نشه حکایت تجاوز تو فرودگاهشون و… از این دروغ دلنگهای سیاسی وخیمه شب بازی ها که اسم ترستون وتوش قایم میکنین ومیگین دیپلماتیک بیاید بیرون.واینقدر ما رو ذلت ندید.تشکر

شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر خود را ثبت کنید

مطالب مرتبط

10 شرکت کننده سختکوش و با انگیزه
چند هفته زندگی در شرایطی متفاوت و رقابتی نفس گیر
زیر نظر یک فرمانده

فرمانده را در filimo تماشا کنید!