مستند مسابقه فرمانده

وزیر دفاع از تولید موشک های دوربرد «سجیل»، «غدیر» و «خرمشهر» خبر داد
وزیر دفاع از تولید موشک های دوربرد «سجیل»، «غدیر» و «خرمشهر» خبر داد
۰۵ مهر ۱۳۹۵0

به گزارش سایت فرمانده و به نقل از ایلنا (به اختصار)، سردار حسین دهقان در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: تا پایان امسال سه محصول اساسی در حوزه‌ موشکی را که قدرت دفاعی را چند برابر افزایش می‌دهد به صحنه تولید خواهیم آورد.

او اعلام کرد: سه موشک غدیر با سوخت جامد برد بلند، سجیل با سوخت جامد برد بلند و خرمشهر با دقت اصابت بالا را به صحنه تولید می‌آوریم.

سردار دهقان در بخشی از سخنانش گفت: در حوزه آمایش صنعتی، کارهایی انجام شده و سعی شد هزینه‌های سربار سنگین برداشته شود و مبالغ ناشی از انجام این مهم در جهت تولید اقلام دفاعی مورد نیاز به کار گرفته شود و بیش از ۳۵ درصد از هزینه‌های قبل از سال ۹۲ در بخش تحقیق و تولید را کاهش دادیم و جلوی موازی کاری ها گرفته شد و روی مواردی مانند تولید محصول و فناوری های بهینه تمرکز کردیم.

سردار دهقان در خصوص تولید موشک افزود: در حوزه تولید موشک در زمینه تولید موشک‌های کروز، بالستیک سوخت جامد و مایع و موشک های پدافندی در حدی از توان تولیدی، تحقیقاتی و طراحی قرار داریم که می توانیم هدف های متخاصم را با هر دقت بالا و همچنین تخریب بالا مورد هدف قرار دهیم و دقت این موشک ها زیر ۱۰ متر است.

او ادامه داد: در آینده روی بحث موشک‌های بالستیک زمین به زمین به گونه‌ای کارهای توسعه‌ای انجام خواهیم داد تا از دور دست بتوانیم اهداف دریایی متخاصمان را مورد اصابت قرار دهیم و در عین حال تولید موشک‌های ساحل به دریا و موشک‌هایی که از روی شناور پرتاب می‌شود را برای اهداف دریایی توسعه می‌دهیم.

وزیر دفاع ادامه داد: تا پایان سال جاری، سه موشک تولید خواهد شد که عبارتند از موشک غدیر با سوخت جامد برای بردهای بلند و موشک سجیل نیز با برد بلند و قدرت اصابت بالا و همچنین موشک خرمشهر با دقت اصابت بالا و برد بلند نیز تولید خواهد شد.

او اضافه کرد: به این امید داریم که در قالب برنامه ششم و بودجه سال ‌آینده گام‌های بلندتری برای تقویت بنیه دفاعی کشور برداشته شود. ما باید صنایع دفاعی‌مان را توسعه دهیم به گونه‌ای که قادر باشیم ضمن این که تمام اقلام پدافندی را تولید می‌کنیم، در عرصه تولید اقلام تهاجمی هم قرار بدهیم. ما نیاز به بازسازی و نوسازی واحدهای هوایی خود داریم و این که بتوانیم نیروی دریایی خود را هم به لحاظ استقرار در ساحل مکان و هم بحث ناوگان‌ها و ناوشکن‌های به روز تقویت و تجهیز کنیم.

دهقان در پایان تصریح کرد:‌ نیاز داریم به این که تحرک را در نیروی زمینی خود (در جهت توسعه سلاح‌های زمینی که ما را قادر می‌سازد با تهدیدهای نوین به صورت موفق عمل کنیم) افزایش دهیم و امیدواریم نمایندگان مجلس همان گونه که تاکنون با همه توان و دقت نظر عمل کرده‌اند، اکنون نیز تلاش کنند تا ما همواره بتوانیم نیروهای قوی و عزتمندی برای تامین امنیت کشور در مسیر عزت و افتخار کشورمان داشته باشیم.

پ.ن: تصویر خبر، مربوط به سایت اعتماد است.

نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر خود را ثبت کنید

مطالب مرتبط

10 شرکت کننده سختکوش و با انگیزه
چند هفته زندگی در شرایطی متفاوت و رقابتی نفس گیر
زیر نظر یک فرمانده

فرمانده را در filimo تماشا کنید!