مستند مسابقه فرمانده

ایران به موشک های اس 300 مجهز می شود
ایران به موشک های اس 300 مجهز می شود
۱۱ مرداد ۱۳۹۵2

به گزارش سایت فرمانده و به نقل از خبرگزاری تسنیم، قرارگاه پدافند هوایی ارتش که در چند سال اخیر، کار ایجاد یک شبکه یکپارچه پدافندی را پیگیری می‌کرد، پس از انجام مراحل امنیتی و نظامی، موفق به تاسیس این شبکه پدافندی شده است. این قرارگاه حالا توسط این شبکه یکپارچه که سراسر کشور را دربرگرفته، امنیتی بسیار بالا برای آسمان کشور به وجود آورده است.

در ماه‌های اخیر با ورود و رونمایی از اولین محموله از ادوات سامانه موشکی اس 300، توان پدافندی این قرارگاه به شدت افزایش یافته است، به‌طوری که تا پایان سال جاری و بنابر آنچه که امیر اسماعیلی، فرمانده این قرارگاه اعلام کرده، اولین سامانه موشکی اس 300 تا پایان امسال، استقرار عملیاتی خواهد یافت. اولین محموله از موشک‌های سامانه موشکی اس 300 نیز اخیراً وارد کشور شده و این نشان از عزم جدی ایران و قرارگاه پدافند هوایی برای واردکردن این سامانه موشکی پیشرفته به چرخه پدافند هوایی کشور، دارد.

در حال حاضر 3700 نقطه کشور، تحت پوشش قرارگاه پدافند هوایی قرار دارد که حاصل زحمات شبانه‌روزی قرارگاه پدافندی هوایی است، به‌طوری که ایکائو (سازمان بین‌المللی هوانوردی) نیز امنیت بالای آسمان ایران را ستوده است.

خبرگزاری رویترز و راشا تودی نیز این خبر را به نقل از خبرگزاری تسنیم نیوز در سایت خود درج کردند. در همین رابطه روزنامه انگلیسی اکسپرس در گزارشی نوشت: «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه، ایران را با ارسال اولین موشک‌های ساخت این کشور به تهران مجهز نمود.

این روزنامه انگلیسی نوشت: ‌با وجود هشدارهایی از اقصی نقاط جهان، مبنی بر این که فروش این گونه سلاح‌ها تنش را در منطقه به ویژه از جانب اسرائیل، رقیب منطقه‌ای ایران شدت می‌بخشد، سامانه دفاع موشکی اس-300 به این کشور رسید.بر اساس این گزارش، مقام‌های ایرانی تاکید می‌کنند که این سامانه دفاع موشکی به طور کامل متحرک برای تشکیل سپر دفاعی در آسمان این کشور استفاده می‌شود اما آن‌ها به طور مکرر از محو اسرائیل از نقشه جهان صحبت می‌کنند، که این خود موردی هشدار دهنده است.

اکسپرس با توصیف سامانه دفاع موشکی اس-300 نوشت: این سامانه دفاع موشکی ساخت روسیه، یکی از پیشرفته ترین‌ها سامانه‌ها در نوع خود است که می‌تواند موشک‌های بالستیک و جنگنده‌ها‌ را از مسافت 100مایلی مورد هدف قرار دهد.

نظرات کاربران
مازیار سخن سنج
15 مرداد 1395

خیلی عالی

farhad
11 مرداد 1395

سلام . ممنون از اخبار و مطالب جالبی که به اشتراک گذاشتید. لطفا مطالبی برای آگاهی بیشترمون در رابطه با تجهیز کشورمون توسط سرباز های مخلص و دانشمندای ایرانی در مقابله با قدرت نظامی دشمن(مثلا : از راه های مقابله و توانمندی ایران در مقابله با بمب های الکترومغناطیسی ، بمب خلاء وساخت بتن هوشمند(UHPC) و…) هم بزارید… یا علی

شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر خود را ثبت کنید

مطالب مرتبط

10 شرکت کننده سختکوش و با انگیزه
چند هفته زندگی در شرایطی متفاوت و رقابتی نفس گیر
زیر نظر یک فرمانده

فرمانده را در filimo تماشا کنید!