مستند مسابقه فرمانده

پاسخ به سوءتفاهم ها؛ فرمانده فقط یک مسابقه تلویزیونی است
پاسخ به سوءتفاهم ها؛ فرمانده فقط یک مسابقه تلویزیونی است
۱۸ مرداد ۱۳۹۴62

عوامل مستند مسابقه فرمانده ضمن اعلام تشکر از کلیه علاقمندان، موارد زیر را جهت رفع سوءتفاهم های پیش آمده بویژه برای عزیزانی که در سری جدید مسابقه انتخاب نشده اند تصریح می کند:

1- مستند مسابقه فرمانده، از پایه و اساس، صرفا یک مسابقه تلویزیونی و سرگرمی است و نه مسابقه ای رسمی از طرف هیچ یک از نهادهای رسمی یا نظامی کشور.

2- مسابقه فرمانده با مشاوره و همکاری نیروهای نظامی نظیر نیروی ویژه دریایی سپاه و سردار محمد ناظری برگزار می شود و ابدا راهی برای استخدام و ارزیابی افراد توسط این نهادهای نظامی نیست. کلاه سبز تکاوری و امکان جذب در نیروی ویژه صرفا هدیه ای است از سوی فرمانده ی این فصل های مسابقه (سری دوم و سوم) که اصلا جزئی از اهداف و طراحی مسابقه نبوده و نیست. شخص فرمانده ممکن است گاهی آن را به کسی اهدا کند و گاهی نه. لذا تصریح می شود که مسابقه فرمانده به هیچ وجه مسابقه ای برای جذب افراد در هیچ یک از نیروهای مسلح و هر نهاد دیگری نیست. متاسفانه برخی از متقاضیان عزیز به نحوی صحبت و اعتراض می کنند که گویی مسابقه فرمانده قانونا موظف به جذب و ارزیابی و انتخاب افراد برای نیروهای ویژه است! در حالی که ابدا چنین نیست.

3- ما موضوع تقاضای خیل مشتاقان به جذب در نیروهای ویژه را به مراجع ذیصلاح منتقل کرده ایم و منتظر پاسخ آن ها هستیم تا بتوانیم راه های صحیح جذب و استخدام را خدمت شما عزیزان اطلاعرسانی کنیم.

4- مسابقه تلویزیونی فرمانده دارای ایده و هدف برگزاری مسابقه ای برای تعیین قوی ترین یا بهترین یا تکاورترین افراد کشور نیست، بلکه مسابقه ای است آموزنده و سرگرم کننده در زمینه فعالیت های نظامی. لذا انتخاب نشدن برای شرکت در مسابقه فرمانده ابدا به معنی ضعف و کمبود در مهارت، قوای جسمانی و سایر مشخصات متقاضیان نیست.

5- فاکتورهای متعددی در انتخاب افراد نقش داشته است که با توجه به طراحی مسابقه بوده و همانطور که از بندهای پیشین بر می آید، این فاکتورها لزوما از جنس تعیین صلاحیت و برتری و رد و قبول شدن افراد نیست. بلکه عواملی چون پراکندگی جغرافیایی و تنوع مشخصات فیزیکی نظیر قد و وزن و بسیاری موارد دیگر متناسب با طراحی و تولید هر سری از مستند مسابقه فرمانده حائز اهمیت است.

6- آنچه از حق و عدالت که مسابقه فرمانده اخلاقا خود را موظف به رعایت آن در مورد متقاضیان عزیز می داند این است که مشخصات و شرایط تمامی افراد توسط کارشناسان دیده شود و هیچ ثبت نام کننده ای از قلم نیفتد. همچنین ویژگی های افراد فقط با توجه به اهداف و طراحی مسابقه بررسی شوند، بدون هیچگونه مداخله عوامل دیگر از جمله پارتی و غیره و غیره. به همین علت پروفایل متقاضیان بدون اسم و فامیل به کارشناسان داده شد و آن ها موظف به بررسی یک به یک ویژگی های افراد با توجه به اهداف و نحوه طراحی مسابقه بودند. لذا این تضمین به همه عزیزان داده می شود که تمامی 3500 نفری که ثبت نام تکمیلی را انجام داده بودند و تعهدات ذکر شده در ثبت نام را پذیرفته بودند، مورد بررسی قرار گرفتند و نفرات متناسب تر با این سری از مسابقه فرمانده انتخاب شدند. پر واضح است که عدم انتخاب سایرین به معنای عدم شایستگی آن ها نیست. بلکه آن ها برای آنچه که در سری سوم این برنامه تلویزیونی طراحی شده است تناسب کمتری دارند. در واقع طراحی مسابقه، کمتر با آن ها تناسب داشته است. و ممکن است طراحی سری های بعدی با این افراد یا افرادی دیگر تناسب بیشتری داشته باشد.

7- و در نهایت فراموش نکنید که مسابقه فرمانده با 10 شرکت کننده طراحی شده است که در مقابل خیل عظیم متقاضیان بسیار محدود است. با این حال در سری سوم با افزودن مراحل جدید به فرایند انتخاب سعی کردیم تعداد بیشتری از متقاضیان را به نوعی در مسابقه شرکت دهیم و تا حد ممکن جلوی دوربین ببریم.

باز هم از این همه علاقه و ابراز توجه شما ممنونیم و امیدواریم بتوانیم برنامه های بهتری را برای شما فراهم کنیم.

در پناه حق

موفق و مؤید باشید

نظرات کاربران
« دیدگاه‌های کهنه
پرینتر
13 آبان 1396

ممنونم از اخبار و اطلاعات به روز و بی نظیرتون

یونیتی
06 مهر 1396

بسیار عالی.ممنون از سایت خوب و مفیدتون

امیر
07 فروردین 1395

سلام به جرات بگم یکی از بهترین مسابقه تاریخ صداوسیما هستین و از این روش از نیروی قوای بچه های کشورمون لذت میبرم و علاقه ی شدیدی پیدا کردم تا شرکت کنم ازتون عاجزانه میخوام تا با قدرت هرچه تمام تر ادامه بدین مرسی

z
18 شهریور 1394

ببخشید جایی هست که ما سوالامون روبپرسیم و عوامل جواب بدن؟؟؟من دوست داشتم ثبت نام کنم اما نگرانم که از هر لحاظی مشکلی پیش بیاد.

z
18 شهریور 1394

سلام.دمه همتون گرم.برنامه ی خوبی بود وخوشحال شدم که در جنوب برگزارشده چون خودم اهل جنوبم بین شرکت کنندگان کسی اهل جنوب بود؟؟؟.همه ی بچه ها خوب کار کردن داداش کوچیکم بین بچه ها میگفت من علی هستم از ایشون خوشش میومد.خواستم بگم از برای خانم ها برگزارشه چه محدودیت هایی داره؟

محمدصادقی
16 شهریور 1394

باسلام.من برنامه شماروخیلی دوستدارم وخیلی هم جذابه.همین امروزهم ثبت نام کردم ومیخواستم بگم که هرچی خدابخواد،ایشالاه که بحق آقاامام رضاماهم یکی ازنوکرای آقاامام زمان ومردم بشیم،یاعلی

محمد خیری
14 شهریور 1394

واقعا دست مریزاد با چه معیاری دوستان توی لیست انتخاب کردید موندم ؟؟ چرا ما که سری اول ثبت نام کردیم باید حذف بشیم وانتخاب نشیم کل ی زحمت و انتظار نه ایمیلی نه پیامی هر هفته هم سایتو چک میکردم اخرشم هیچ .. ممنون من که راضی نیستم

محمد جعفر براری فندری
14 شهریور 1394

سلام
این مسابقه تقلب شده کسانی که اسمشون در اومده بعضی ها با پارتی اسمشون تو لیست رفت من که این کارو قبول ندارم

شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر خود را ثبت کنید

مطالب مرتبط

10 شرکت کننده سختکوش و با انگیزه
چند هفته زندگی در شرایطی متفاوت و رقابتی نفس گیر
زیر نظر یک فرمانده

فرمانده را در filimo تماشا کنید!