مستند مسابقه فرمانده

گزارش «وطن امروز» از سری چهارم مسابقه فرمانده: مسابقه ای جذاب در منطقه ای ناشناخته
گزارش «وطن امروز» از سری چهارم مسابقه فرمانده: مسابقه ای جذاب در منطقه ای ناشناخته
۰۱ خرداد ۱۳۹۶2

به گزارش سایت فرمانده و به نقل از وطن امروز، در خبر ها آمد که هفته گذشته، فیلمبرداری سری چهارم مستند مسابقه فرمانده در استان سیستان و بلوچستان به پایان رسید. به همین مناسبت در این یادداشت تلاش شده است علل موفقیت این مستند مسابقه واکاوی شود.

سری اول و دوم مستندمسابقه فرمانده برای بینندگان، حکم یک مسابقه جذاب را داشت که از تلویزیون پخش می شود و این این قابلیت را دارد که بیننده را با خود همراه کند؛ اما از سری سوم به بعد نگاه ها به این مستند متفاوت بود. این تفاوت از آنجا حاصل شد که نیروی دریایی سپاه در اقدامی، که ناشی از قدرت این نیرو و جمهوری اسلامی بود، ملوانان آمریکایی متجاوز به آب های سرزمینی جمهوری اسلامی را بازداشت کردند و از آنجا که مسابقه فرمانده در حوزه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تحت نظر فرمانده شهید سردار ناظری برگزار می شد، بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

در واقع برگزاری یک مسابقه نظامی در منطقه استراتژیک خلیج فارس خود یک دیپلماسی عمومی بود که توانمندی و قدرت جمهوری اسلامی را در آن منطقه نشان می داد و از طرفی چون افراد شرکت کننده در این مسابقه را نیروهای جوان از میان مردم عادی تشکیل می دهد این پیام را منتقل می کند که قدرت نظامی ایران فقط محدود به نیروهای نظامی نیست و نیروی مردمی آن نیز از آمادگی جسمانی و نظامی مطلوبی برخوردار هستند که این یک پیام بزرگ برای دشمنان جمهوری اسلامی است.

به این ترتیب مسابقه فرمانده یک مسابقه ساده نیست بلکه از آن می توان به عنوان یک مسابقه استراتژیک یاد کرد که نشان دهنده توان عمومی ایران در حوزه نظامی است.

حال سری چهارم این مسابقه جذاب و استراتژیک در استان سیستان بلوچستان برگزار خواهد شد. برگزاری این مسابقه در استان پرماجرای سیستان و بلوچستان که خاطره مشترک همه مردم ایران از آن، فیلم های مربوط به قاچاق مواد مخدر جمشید هاشم پور است می توان نقطه عطفی از نظر امنیتی برای این استان به شمار بیاید و پیام آور این موضوع باشد که جمهوری اسلامی قصد دارد با توان بیشتری به دفاع از مرزهای جنوب شرق ایران بپردازد تا ضعف و ناکارآمدی همسایگان شرقی خود را در حوزه مرزبانی برطرف سازد و امنیت بیشتری به منطقه ببخشد.

فرمانده 4

سری چهارم مسابقه فرمانده در در مناطق مرزی سیستان از جمله کویر ریگ ملک در میرجاوه، مرز مزوّر، منطقه رامشار زابل، شهرستان چابهار، باهو کلات و کوه های مریخی و … فیلمبرداری می شود.

با توجه به نوع منطقه، این سری از مسابقه فرمانده با تغییرات عمده ای نسبت به دوره قبل برگزار خواهد شد به طوری که در این دوره، شرکت کنندگان باید در منطقه ای وسیع به رقابت بپردازند که با مراحل قبلی مسابقه، بسیار متفاوت است که شامل مناطق کوهستانی، کویری و همجواری با ساحل دریای عمان خواهد بود.

در این سری از مسابقه، شرکت کنندگان باید قسمت عمده توان خود را به جای شرکت در رقابت های دریایی در حوزه زمینی و دریایی به کار بگیرند و با تانک و سلاح های واقعی به رقابت بپردازند و عملیات های جذاب نظامی را با هلیکوپتر و در روی ناو جنگی انجام دهند که می تواند جذابیت این سری از مسابقه فرمانده را نسبت به دوره های قبل دوچندان کند.

مسابقه فرمانده علاوه بر نشان دادن توان نظامی و ارسال پیام امنیتی به دشمنان جمهوری اسلامی که چشم طمع به مرزهای جنوب شرقی کشور دارند می تواند جذابیت های گردشگری استان سیستان و بلوچستان را نیز به نمایش بگذارد؛ جذابیت های گردشگری که شاید کمتر استان دیگری همچون استان سیستان و بلوچستان از آن برخوردار باشد.

سواحل زیبای چابهار در کنار دریای عمان و زیبایی های بی نظیر آن که بسیار چشم نواز است. کوه های مریخی و نخل های خرمای جنوب استان و طبیعت زیبای استان سیستان و بلوچستان که به علت تبلیغات سوء و مظلومیت این استان پهناور تا به حال به چشم نیامده است در این مستند به خوبی به نمایش در خواهند آمد و می توان باعث رونق گردشگری برای استان سیستان و بلوچستان شود.

فرمانده 4

نکته مهم دیگری که پای مسابقه فرمانده را به استان سیستان و بلوچستان باز کرده است حضور فردی به نام سردار حاج صادق محمودی، فرمانده عملیات قرارگاه قدس با نقش فرمانده است که قرار است به جای شهید ناظری به عنوان فرمانده در این مسابقه نقش آفرینی کند که همچون شهید ناظری دارای کاریزما، توانمندی ها و قابلیت های ویژه ای است و می توان روح تازه ای به مسابقه فرمانده تزریق کند.

به هر ترتیب می توان گفت که سری جدید مسابقه فرمانده با تغییر لوکیشن و آمدن به سیستان و بلوچستان، جایی که همواره در مورد امن نبودن آن خبرهایی به گوش رسیده، قابلیت تغییر دیدگاه مردم نسبت به این استان پهناور و مهم کشور را خواهد داشت و باعث شکوفایی اقتصادی و گردشگری در استان سیستان و بلوچستان خواهد شد.

بنابراین علاوه بر جذابیت های مسابقه و رقابتی بودن آن، سری جدید مسابقه فرمانده را می توان یک تولید تلویزیونی جذاب با اهداف متنوع در حوزه های امنیتی، اقتصادی و گردشگری دانست که علاوه بر نشان دادن توانمندی نظامی جمهوری اسلامی، یک منطقه بکر اقتصادی و گردشگری را نیز به مردم معرفی خواهد کرد که تاکنون به جرات می توان گفت در عین مظلومیت، ناشناخته باقی مانده است.

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام فرمانده بپیوندید:

icon-telegram

نظرات کاربران
Ehsan
20 خرداد 1396

فرمانده ۴کی پخش میشه؟؟

ساعد
12 خرداد 1396

سلام .لطفا اگ میشه زمان حدودی فرمانده 5 رو بهمون اعلام کنید

شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر خود را ثبت کنید

مطالب مرتبط

10 شرکت کننده سختکوش و با انگیزه
چند هفته زندگی در شرایطی متفاوت و رقابتی نفس گیر
زیر نظر یک فرمانده

فرمانده را در filimo تماشا کنید!