مستند مسابقه فرمانده

ساخت اولین موتور دیزلی ملی به نام D۸۷
ساخت اولین موتور دیزلی ملی به نام D۸۷
۰۳ اسفند ۱۳۹۵2

به گزارش مشرق، دریادار رستگاری، رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در اولین همایش پیشرانه‌های دریایی، از ساخت اولین موتور ملی دیزلی به نام D87 خبر داد و اظهار داشت: این موتور مطابق با استانداردهای جهانی ساخته شده و تست‌های عملکردی آن نیز انجام شده و در حال انجام تست‌های دوام آن هستیم.

وی افزود: در پایان اردیبهشت، کار ریخته‌گری آن به اتمام می‌‌رسد و انشاءالله در شهریورماه سال آینده از این موتور بهره‌برداری خواهیم کرد.

امیر رستگاری با بیان این که این موتور در 4 نوع 6، 12، 16 و 20 سیلندر طراحی شده است، خاطرنشان کرد: در نوع 12 سیلندر آن از سوخت‌های دیزل، گاز و دوگانه‌سوز استفاده می‌شود.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با  اشاره به رونمایی از اولین موتور برون‌‌ نصب دریایی کشور، گفت: این موتور با سرعت 41 گره دریایی تست شده و ما جزو معدود کشورهایی هستیم که به این فناوری دست پیدا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری بعدی ما ساخت موتورهای دریایی بنیان است که موتور دریایی بنیان 1 تولید شده و ما با استفاده از همین موتور، به فناوری ساخت ژنراتور 312 کیلوواتی نیز رسیده‌ایم.

دریادار رستگاری خاطرنشان کرد: در برنامه ششم به دنبال دستیابی به موتورهای توربینی دریایی هستیم و در طول برنامه پنجم هم به دستاوردهای خوبی رسیده ایم.

منبع: مشرق

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام فرمانده بپیوندید:

icon-telegram

 

نظرات کاربران
سجاد
04 اسفند 1395

درود بر همه زحمتکشان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران
بالاخص زحمتکشان نیروی دریایی

سیدعلیحسینی
03 اسفند 1395

عالیه خدا قوت خسته نباشید من راننده خودرو سنگینم کاش اولین موتور دیزلی خودرو های داخل رو هم شما بسازین تا ما دنبال موتور خارجی نباشیم

شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر خود را ثبت کنید

مطالب مرتبط

10 شرکت کننده سختکوش و با انگیزه
چند هفته زندگی در شرایطی متفاوت و رقابتی نفس گیر
زیر نظر یک فرمانده

فرمانده را در filimo تماشا کنید!