مستند مسابقه فرمانده

گرای موشک‌های جدید پاتریوت کویت به سمت ایران
گرای موشک‌های جدید پاتریوت کویت به سمت ایران
13 آبان 13951

به گزارش سایت فرمانده و به نقل از مشرق، کویت از کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس، قصد ایجاد 2 پایگاه پرتاب موشک جدید «پاتریوت» را دارد.
به نوشته وبگاه انگلیسی «جینز دیفنس»، اسناد تایید شده‌ای در این زمینه در پایگاه اینترنتی بخش فرصت‌های شغلی فدرال ‌آمریکا در 19 آوریل سال جاری انتشار یافت.

بر اساس این گزارش، مهندسین ارتش آمریکا با انتشار آگهی‌هایی از شرکت‌هایی که مایل به انجام مناقصه برای ساخت دو تاسیسات دفاع هوایی در پایگاه هوایی «احمد الجابر» و «علی السالم» و نیز توسعه مرکز عملیات هوایی «ویستا» در جنوب شهر کویت، پایتخت این کشور هستند، دعوت به همکاری نموده‌اند.

در اسناد منتشر شده از سوی آمریکا هنوز نوع سامانه‌هایی که قرار است در تاسیسات دفاع هوایی جدید مستقر شوند، مشخص نشده؛ اما به احتمال زیاد این مجموعه، شبیه به 5 پایگاه موشکی «پاتریوت» خواهند بود. این پایگاه‌های جدید، همانند نمونه‌های موجود در کویت، مجهز به 5 سکوی پرتاب برای پرتاب کننده‌ها، محوطه بزرگ راداری، ایستگاه کنترل و برج مخابراتی و دیگر سازه‌های محافظتی خواهند بود.

نشریه یاد شده در خاتمه مدعی شد که تنها فرق اصلی بین سکوی پرتاب‌های جدید با نمونه‌های قبلی، این است که اینبار گرای موشک‌های پاتریوت به سمت ایران هستند. نمونه‌های قبلی سامانه‌های موشکی پاتریوت و پایگاه‌های آن که در دهه 90 میلادی ساخته شدند، به سوی عراق بودند.

سامانه دفاع هوایی موشکی پاتریوت، توانایی مقابله با موشک‌های بالستیک تاکتیکی، موشک‌های کروز و جنگنده‌های دشمن را در هر شرایط آب و هوایی و در هر ارتفاعی دارا است. ویژگی های کلیدی سامانه پاتریوت، رادار مرکب چندکاره، هدایت تعقیب از طریق موشک و نرم‌افزار مدرن و همچنین عملکرد خودکار گسترده‌ است.

پاتریوت توسط شرکت «ریتیون» در ماساچوست و شعبه موشک‌ها و کنترل آتش کمپانی «لاکهید مارتین» در فلوریدا ساخته شده‌ است. علاوه بر آمریکا، آلمان، یونان، رژیم اسرائیل، ژاپن، کویت، هلند، عربستان سعودی، مصر، اردن، اسپانیا و تایوان نیز مجهز به این موشک هستند و قطر هم قراردادی 7 میلیارد دلاری برای خرید این سیستم در سال 2014 امضا کرد.

سامانه دفاع موشکی پاتریوت به طور گسترده در جنگ عراق شرکت داشته و با استقرار در کویت، موفق به نابود ساختن برخی موشک‌های عراقی شلیک شده به کویت شد.

کویت، کشوری در خاورمیانه است و با عراق و عربستان سعودی، مرزهای خاکی و با ایران از راه خلیج فارس، مرز آبی دارد.

منبع: مشرق

پ.ن. عکس خبر، تصویر منتشر شده از طرح کویت برای ساخت تاسیسات دفاع موشکی پاتریوت در پایگاه هوایی احمد الجابر است.

نظرات کاربران
ققنوس
14 آبان 1395

چ غلطا خخخخخخ

شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر خود را ثبت کنید

مطالب مرتبط

10 شرکت کننده سختکوش و با انگیزه
چند هفته زندگی در شرایطی متفاوت و رقابتی نفس گیر
زیر نظر یک فرمانده

فرمانده را در filimo تماشا کنید!