مستند مسابقه فرمانده

کلاشینکوف، همچنان پرفروش است
کلاشینکوف، همچنان پرفروش است
۳۰ بهمن ۱۳۹۵0

براساس برنامه سال 2017 اتحادیه انحصاری کلاشینکوف، 17000 فرصت کاری جدید ایجاد می شود و همچنین شمار کارشناسان تا 30 درصد افزایش خواهد یافت و حتی برای تامین سفارش ها فعالیت کارخانه شبانه روزی می شود.

رسانه روسی اسپوتنیک روز یکشنبه در این باره نوشت که استفاده از تجهیزات و دستگاه های جدید، بهره برداری از آخرین فناوری ها و اجرای دوره های آموزشی پیشرفته برای کارکنان در مدرسه آموزش تولید از جمله برنامه های کلاشنیکوف برای دوره جدید کاری است.

ایگور کوروتچِنکو کارشناس نظامی و سردبیر مجله دفاع ملی نیز با اشاره به برنامه های این شرکت گفته است که کلاشنیکوف دورنمای خوبی در بازارهای غربی دارد.

مخترع این اسلحه، میخائیل تیموفیویچ کلاشینکوف است که سال 2013 در 94 سالگی در گذشت.

وی که در ارتش شوروی خدمت می کرد، توانست سال ۱۹۴۷ طرح خود را کامل کند و سپس سال 1951 نیز پس از تولید انبوه، کلاشنیکوف به عنوان اسلحه سازمانی تحویل یگان های نظامی شد.

براساس اطلاعات در دسترس، تاکنون بیش از 100 میلیون قبضه کلاشینکوف در کارخانه شهر ایژوسک روسیه ساخته شده است، ولی با توجه به تولید قانونی یا غیرقانونی در کشورهای مختلف جهان، شمار آن می تواند بسیار فراتر باشد.

هر چند این کارخانه، تولیدکننده تجهیزات دیگری نظامی- انفرادی است، اما کلاشینکوف به عنوان جنگ افزار سبک، مقاوم، کم نیاز به تمیزکاری، تقریبا دقیق و مهلک تا یک دهه پیش به یکی از اصلی ترین وسیله نبرد گروه های چریکی آزادی بخش و ضداستعماری در مناطق مختلف جهان از جمله، آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و خاورمیانه تبدیل شده بود و شهرتی جهانی یافت.

منبع: مشرق

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام فرمانده بپیوندید:

icon-telegram

نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر خود را ثبت کنید

مطالب مرتبط

10 شرکت کننده سختکوش و با انگیزه
چند هفته زندگی در شرایطی متفاوت و رقابتی نفس گیر
زیر نظر یک فرمانده

فرمانده را در filimo تماشا کنید!