مستند مسابقه فرمانده

دستیابی ایران به اولین ماهواره عملیاتی مخابراتی تا سال ۱۴۰۰
دستیابی ایران به اولین ماهواره عملیاتی مخابراتی تا سال ۱۴۰۰
۱۳ بهمن ۱۳۹۵1

به گزارش سایت فرمانده و به نقل از مشرق، حسن حدادپور، روز شنبه در مراسم امضای قرارداد شروع ساخت ماهواره مخابراتی ناهید ۲ اظهار امیدواری کرد که این قرارداد بتواند در ارتقای کشور در زمینه استفاده مخابراتی از فضا موثر واقع شود و ایران را در زمره کشورهای صاحب نام دنیا در دستیابی به این فناوری قرار دهد.

وی با بیان این که امید می رود ماهواره ناهید ۲ نقطه شروع خوبی برای رفع نیازهای کشور باشد، به فعالیت های پژوهشی انجام شده در حوزه ماهواره ها در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: این فعالیت ها با شتاب بیشتر به سمت کاربرد حرکت کرده و امیدواریم به زودی ماهواره عملیاتی را کلید بزنیم.

حدادپور با تاکید بر این که در زمینه ماهواره های مخابراتی، مسیر معینی در نظر گرفته شده است، افزود: خانواده ماهواره ناهید به عنوان اولین ماهواره های مخابراتی هستند که در امتداد آن، امیدواریم در انتهای برنامه ششم و تا سال ۱۴۰۰ به اولین ماهواره عملیاتی مخابراتی دست یافته و نیاز کشور در این حوزه را برطرف کنیم.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران، ماهواره های ناهید ۱ و ۲ را ماهواره های پژوهشی که به دستیابی به فناوری فضایی کمک کرده اند، عنوان کرد و گفت: ماهواره های ناهید ۱ و ۲ آمادگی دارند در آینده به عنوان منظومه ماهواره های مخابراتی در کنار ماهواره های دیگر قرار گیرند.

وی به دستاوردهای ماهواره ناهید ۱ اشاره کرد و ادامه داد: بعد از پرتاب ماهواره ناهید ۱، نخستین دسترسی مخابراتی ایران به فضا برای ما ایجاد می شود و در ناهید ۲ به دنبال این هستیم که از این مرز فراتر رویم و امکان برقراری ارتباط تلفنی بین دومنطقه به صورت محدود را فراهم کنیم.

حدادپور با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در این پروژه و سایر پروژه های پژوهشگاه فضایی ایران، تصریح کرد: رسیدن به جایگاه مناسب فضایی، نیاز به توجه خاص مدیران ارشد نظام و محققان دارد و امید می رود با حمایت مجموعه های داخلی و فعالان این حوزه، شتاب بیشتری گیرد.

در این مراسم محسن بهرامی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران، آغاز به کار ساخت ماهواره ناهید ۲ را گام مهمی در جهت حضور مخابراتی ایران در فضا عنوان کرد و گفت: امروز وارد بحث جدیدی شدیم و در کنار ماهواره سنجشی، ماهواره های مخابراتی را نیز در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان این که ورود به فضا در زمینه مخابراتی در کنار مباحث سنجشی به حضور معنادار کشور در آینده در فضا کمک می کند، بر استفاده از توان داخلی در این حوزه تاکید کرد و گفت: خوشبختانه از گذشته تا به امروز، این ارتباط در این بخش خوب بوده و در نظر داریم این ارتباط، توسعه بیشتری پیدا کند.

منبع: مشرق

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام فرمانده بپیوندید:

icon-telegram

نظرات کاربران
علی کرمانی
14 بهمن 1395

اگه دولت بودجه لازم که باید برای هوافضا میداد رو عقب نمی انداخت زود تر از اینا به این ماهواره ها دست پیدا میکردیم

شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر خود را ثبت کنید

مطالب مرتبط

10 شرکت کننده سختکوش و با انگیزه
چند هفته زندگی در شرایطی متفاوت و رقابتی نفس گیر
زیر نظر یک فرمانده

فرمانده را در filimo تماشا کنید!