مستند مسابقه فرمانده

ماموریت 150 روزه ناوگروه چهل و چهارم ارتش
ماموریت 150 روزه ناوگروه چهل و چهارم ارتش
۲۷ دی ۱۳۹۵0

به گزارش سایت فرمانده و به نقل از مشرق، امیردریادار حبیب الله سیاری، دیروز یکشنبه در چهارمین همایش ملی طب پیشگیری که در سالن همایش ناوگان جنوب کشور برگزار شد، بیان داشت: دسترسی به دریا برای هر کشوری از اهمیت خاصی برخوردار است. توسعه گردشگری، بهره گیری از انرژی های نو، غذا، تجارت و اقتصاد بخشی از ظرفیت های دسترسی به دریا است.

وی با بیان این که این سئوال وجود دارد که چرا تاکنون از ظرفیت دریا به خوبی بهره نگرفته ایم، عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند سیاست های استکباری در گذشته ما را از دریا دور کرده و باید دوباره به عرصه دریا و آب های بین المللی دسترسی داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: دریا منبع قدرت و ثروت است، هر که به دنبال قدرت و ثروت است باید به دریا دسترسی داشته باشد. اما دستیابی به قدرت نباید موجب ایجاد ترس و وحشت سایر کشورها شود بلکه باید در راستای تلاش برای برقراری امنیت و ثبات کشور باشد.

امیردریادار سیاری تصریح کرد: مقام معظم رهبری بازگشت به دریا را مطرح کرده اند و نیروی دریایی ارتش با بهره گیری از نظریه بازگشت، در سال های اخیر در آب های دور و بین المللی حضور یافته و در سواحل مکران مستقر شده است.

وی اظهارداشت: نیروی دریایی ارتش برای حضور قدرتمند در دریا نیاز به نیروی انسانی توانمند و سالم دارد، سلامت پرسنل، کارکنان و خانواده کارکنان از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. امروز تامین سلامت و بهداشت نیروهای انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته سیاری، در بعد تجهیزات پزشکی و درمانی رشد قابل توجهی داشته ایم و با احداث مراکز درمانی و به خدمت گیری کادر پزشکی مجرب از توانمندی خوبی در حوزه بهداشت و درمان برخوردار هستیم.

وی با بیان این که ناوگروهای ارتش در ماموریت های بلند مدت شرکت می کنند، اظهارداشت: ناوگروه چهل و چهارم ۱۵ مهر ماه ایران را ترک کرده و هم اکنون در آفریقا حضور دارد و در نزدیک ترین زمان ممکن احتمالا ۱۵ اسفند وارد ایران خواهد شد. حضور پنج ماهه در دریا نیازمند تدابیر ویژه بهداشتی و درمانی برای پرسنل و کارکنان است تا بتوانند به لحاظ شرایط روحی، روانی و جسمی در شرایط مطلوب باشند.

منبع: مشرق

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام فرمانده بپیوندید:

icon-telegram

نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر خود را ثبت کنید

مطالب مرتبط

10 شرکت کننده سختکوش و با انگیزه
چند هفته زندگی در شرایطی متفاوت و رقابتی نفس گیر
زیر نظر یک فرمانده

فرمانده را در filimo تماشا کنید!