مستند مسابقه فرمانده

تولید «زره کنتاکت ۵» برای تانک ذوالفقار
تولید «زره کنتاکت ۵» برای تانک ذوالفقار
۰۴ دی ۱۳۹۵1

امیر سیدمسعود زواره‌ای، رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تولید تانک ذوالفقار و ماجرای تحویلش به وزارت دفاع، گفت: در واقع، این، دانش تولید چنین تانکی است که دارد به وزارت دفاع می‌رود. این گرید از تانک‌ها قابلیت فعالیت در فضای آینده را ندارند و دیگر حتی، تانک آبرامز هم نقشی در فضای جنگ‌های آینده نخواهد داشت.

وی افزود: سؤال اینجاست که «طراحی تانک ذوالفقار چه‌زمانی اتفاق افتاده است؟» طراحی این تانک برای یک زمان خاص بوده و امروز «دانش تولید چنین تانکی»، مهم است که ما آن را به‌طور کامل در اختیار داریم.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: ما وظیفه تولید محدود تانک‌ها از جمله ذوالفقار را داریم و تولید انبوه برعهده وزارت دفاع است و مقام معظم رهبری هم تأکید کرده‌اند که تولید باید در وزارت دفاع صورت بگیرد؛ مهم، دانش تولید این تانک است که به وزارت دفاع برود که این دانش منتقل شده است.

امیر زواره‌ای ادامه داد: این که چنین دانشی، تبدیل به چه محصولی بشود را نیاز آینده تاکتیکی نیروهای مسلح تعیین می‌کند و معین می نماید که یک تانک باید چه خصوصیتی داشته باشد.

وی همچنین درباره توان این سازمان در تولید زره‌ نیز اظهار داشت: به توان تولید زره کنتاکت5 به‌طور کامل دست یافته‌ایم و حتی به نمونه‌های پیشرفته‌تر از آن هم دست پیدا کرده ایم.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش گفت: زره کنتاکت 5 برای تانک تی90 بوده و این تانک برای دهه 90 است، لذا ما قرار نیست که فقط کنتاکت 5 داشته باشیم، بلکه نمونه‌های پیشرفته‌تر را هم داریم.

منبع: تسنیم

پ.ن. تصویر خبر، برگرفته از خبرگزاری فارس است.

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام فرمانده بپیوندید:

icon-telegram

نظرات کاربران
یاصاحب الزمان
05 دی 1395

ماشاالله .ایول به اسمش.یاعلی مدد

شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر خود را ثبت کنید

مطالب مرتبط

10 شرکت کننده سختکوش و با انگیزه
چند هفته زندگی در شرایطی متفاوت و رقابتی نفس گیر
زیر نظر یک فرمانده

فرمانده را در filimo تماشا کنید!