مستند مسابقه فرمانده

واکنش سازمان نظام وظیفه به پیشنهاد تمدید جریمه سربازی در لایحه بودجه 96
واکنش سازمان نظام وظیفه به پیشنهاد تمدید جریمه سربازی در لایحه بودجه 96
۰۱ دی ۱۳۹۵0

به دنبال پیشنهاد تمدید طرح جریمه ریالی سربازی در لایحه بودجه سال 96، جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.

سردار ابراهیم کریمی درباره اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال 96 اظهارکرد: این موضوع در لایحه بودجه سال 96 پیش بینی شده و معلوم نیست که حتما اجرایی می شود یا خیر؟ چرا که به تصویب مجلس نیاز دارد و ستاد کل نیروهای مسلح هم باید نظر خود در این خصوص را اعلام کند.

وی درباره ادامه ثبت نام از مشمولان دارای هشت سال غیبت یا فرار از سربازی تا پایان سال 95 نیز گفت: همچنان از این افراد در مراکز پلیس +10 ثبت نام می شود و متقاضیان با مراجعه به این دفاتر می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره این که آیا ممکن است احتمال تصویب این قانون در سال آینده استقبال از آن را کاهش دهد، گفت: به نظر نمی رسد این دو موضوع به یکدیگر ارتباط داشته باشند؛ چرا که اگر افراد در سال جاری واجد این شرایط بوده و درصورت تصویب در سال آینده ثبت نام کنند، 10 درصد به رقمی که باید بپردازند افزوده خواهد شد. از سوی دیگر ممکن است در صورت تصویب، مبلغ جرایم نیز تغییر کند.

کریمی در پاسخ به این که ثبت نام از متقاضیان جریمه ریالی سربازی در سال 95 تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: قانون مربوط به بودجه سال 95 است و بنابراین ثبت نام از متقاضیان نیز تنها در سال جاری انجام می شود و تا زمانی که استقبال از آن ادامه دارد، ثبت نام نیز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تغییر ضوابط دانشجویان انصرافی در طرح جریمه مشمولان غایب خاطرنشان کرد: برابر ابلاغیه جدید ستاد کل نیروهای مسلح ، مبنای محاسبه تاریخ ترک تحصیل یا اخراج این دسته از دانشجویان تا تاریخ 31 شهریور 95 تغییر کرد. همچنین دانشجویان دارای معافیت تحصیلی که تحصیلات خود را به اتمام نرسانده و تا پایان شهریور ماه 1395 انصراف داده یا اخراج شده باشند، از تاریخ فراغت از تحصیل در مقطع قبلی، غایب محسوب می‌شوند و چنانچه مدت غیبت آنان تا پایان 1395 به بیش از 8 سال برسد، در شمول این معافیت قرار می گیرند.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره این که آیا این تغییر در ضوابط منجر به افزایش استقبال شده یا خیر؟ گفت: این موضوع به تازگی ابلاغ شده و نمی توان درباره اثرگذاری آن در میزان استقبال در این فرصت کم صحبت کرد.

منبع: ایسنا

پ.ن. تصویر خبر، برگرفته از وبسایت خبرگزاری دانشجو است.

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام فرمانده بپیوندید:

icon-telegram

نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر خود را ثبت کنید

مطالب مرتبط

10 شرکت کننده سختکوش و با انگیزه
چند هفته زندگی در شرایطی متفاوت و رقابتی نفس گیر
زیر نظر یک فرمانده

فرمانده را در filimo تماشا کنید!