مستند مسابقه فرمانده

سلاحی که پهپادها را مجبور به فرود می‌کند!
سلاحی که پهپادها را مجبور به فرود می‌کند!
۱۲ آذر ۱۳۹۵1

پهپادها که در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده‌اند، کاربردهای مفید و مضر زیادی دارند و حتی گروه های افراطی نیز از آن‌ها برای اهداف تروریستی استفاده می‌کنند.

به نقل از وایرد، گروهی از محققان آمریکایی و استرالیایی، یک سلاح ضد پهپاد ساخته‌اند که این هواپیماهای بدون سرنشین رباتیک را از فاصله دو کیلومتری هدف قرار می‌دهد.

تاکنون سیستم‌های زیادی برای از کار انداختن پهپادهای خودسر یا خطرناک طراحی شده، اما باید در فاصله نسبتا نزدیکی به پهپاد قرار داشته باشند که در صورت وجود مواد منفجره در آن‌ها، انهدام‌شان کار بسیار خطرناکی است.

شرکت DroneShield با ساخت سلاح مسدودکننده DroneGun به کمک این مساله آمده که سیگنال‌های پهپادها را از فاصله دور غیرفعال می‌کند.

این سلاح مانند بیشتر رقبایش، پهپاد را منهدم نمی‌کند، بلکه آن را مجبور به فرود یا بازگشت به پایانه‌اش می‌کند.

با استفاده از چنین سلاحی، تیم‌های ضد پهپاد، نه تنها می‌توانند پهپادها را از فاصله دور غیرفعال کنند، بلکه همچنین می‌توانند موقعیت خلبان‌های آن‌ها را نیز شناسایی کنند.

این سلاح با وزن حدود شش کیلوگرم، سبک‌ترین جنگ‌افزار محسوب نمی‌شود، اما یک نفر می‌تواند به راحتی آن را حمل کند. همچنین این سلاح، نیازی به آموزش فنی خاصی نداشته و کاربرد آن برای کارکنان امنیتی آسان است.

منبع: ایسنا

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام فرمانده بپیوندید:

icon-telegram

نظرات کاربران
علی کرمانی
12 آذر 1395

قشنگ بود

شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر خود را ثبت کنید

مطالب مرتبط

10 شرکت کننده سختکوش و با انگیزه
چند هفته زندگی در شرایطی متفاوت و رقابتی نفس گیر
زیر نظر یک فرمانده

فرمانده را در filimo تماشا کنید!