مستند مسابقه فرمانده

مستند مسابقه فرمانده از ایده تا استقبال پرشمار
مستند مسابقه فرمانده از ایده تا استقبال پرشمار
۲۲ فروردین ۱۳۹۴23

ایده مستند مسابقه فرمانده از ابتدای سال 1390 شکل گرفت. ایده اولیه این بود که آدم های معمولی در موقعیت هایی قرار گیرند که در زندگی عادی امکان تجربه آن را نداشتند. باور به این واقعیت که هر فردی در درون خود نیروهای ناشناخته ای دارد و تلاش برای کشف این نیروها، انگیزه گروه سازنده برای ساخت مستند مسابقه فرمانده شد. به این ترتیب مسابقات نظامی انتخاب شد و سری اول این مستند مسابقه در پادگان آموزشی سید الشهدای نیروی دریایی سپاه واقع در منطقه زیباکنار استان گیلان تولید شد. جایی که سردار علی مسجدیان یکی از فرماندهان دفاع مقدس، فرماندهی 10 شرکت کننده نهایی این مسابقه را بر عهده داشت.

سال بعد سری دوم مستند مسابقه فرمانده طراحی و برنامه ریزی شد. سردار محمد ناظری فرمانده نیروی ویژه دریایی سپاه مستقر در جزیره فارور خلیج فارس فرماندهی سری جدید مسابقه را برعهده گرفت و علی مولایی و امیر عطایی به عنوان دستیاران فرمانده انتخاب شدند.

صدها نفر از علاقمندان با مشاهده تبلیغات اینترنتی مسابقه فرمانده برای شرکت در این مسابقه ثبت نام کردند که طیف وسیعی از افراد از نقاط مختلف کشور را شامل می شد. نهاهیتا 10 نفر از آن ها موفق به راهیابی به مسابقه شدند.

مراحل مسابقه با همکاری تیم سازنده مستند و سردار محمد ناظری و دستیارانش متناسب با جغرافیا و امکانات جزیره فارور طراحی شد و ساخت دکور و آماده سازی سایر لوکیشن های مسابقه مانند چادر فرماندهی، سالن تیراندازی و سالن صخره نوردی از اسفند 91 آغاز و تا روزهای ابتدایی سال 92 به طول انجامید.

پس از تجربه سری اول، عوامل تولید سری دوم بسیار مفصل تر و مجهزتر عازم محل مسابقه شدند. گروه فیلمبرداری حرفه ای شامل چندین فیلمبردار و صدابردار با تجهیزاتی چون کرین پیشرفته 12 متری و دوربین های فیلمبرداری با سرعت بالا و دوربین های مخصوص زیر آب همگام با شرکت کنندگان مسابقه دل به دریای پر چالش این مسابقه در جزیره فارور خلیج فارس زدند. جغرافیای منطقه و مراحل مسابقه به گونه ای بود که تحرک و جابجایی زیاد شرکت کنندگان را می طلبید و طبیعتا برای عوامل سازنده نیز شرایط خاص و دشواری ایجاد می کرد. شرایطی که این گروه حرفه ای مستندساز بخوبی از پس آن برآمدند و حاصل کار گویای این مدعاست.

فیلمبرداری سری دوم مستند مسابقه فرمانده در فروردین و اردیبهشت 1392 انجام شد و در روزی که فرمانده نیروی دریایی سپاه سردار علی فدوی نیز در منطقه حضور داشتند، اختتامیه آن برگزار و جوایز به برندگان اهدا شد.

سرانجام این مستند 10 قسمتی در تعطیلات نوروز 94 از شبکه افق سیما پخش شد و با استقبال بسیار زیاد مواجه شد تا جایی که طی این مدت بیش از 8000 نفر برای شرکت در سری جدید مسابقه ثبت نام کردند و هم اکنون عوامل سازنده مشغول برنامه ریزی برای سری سوم مسابقه فرمانده می باشند.

نظرات کاربران
« دیدگاه‌های کهنه
امین اصغری
17 فروردین 1397

سلام خدمت تمامی زحمت کشان مستند مسابقه فرمانده.من امین اصغری هستم که درچابهارازطرف سپاه واسه عوامل مسابقه تدارکات برعهده بنده بودویک هفته درخدمت شما بودم و متأسفانه اسمی از بنده حقیردرتیتراژپایانی ذکر نشده.میشه بدونم؟مرسی ازشما

Maryam
25 اردیبهشت 1395

سلام درگذشت فرمانده رو به همه ی هموطنام خصوصا دستیارانشون تسلیت میگم.با اینکه دخترم ولی یکی از طرفدارای این برنامه هستم.می خواستم ببینم برای خانمها هم چنین مسابقه ای رو تدارک میبینید؟

سعید آریایی منش
19 دی 1394

ضمن عرض سلام وخسته نباشید خدمت کلیه عوامل سری مسابقات زیبای فرمانده من در سری چهارم ثبت نام کردم میخواستم بدونم جوابش کی میادواز چه طریقی باید پیگیری کنم که خدایی نکرده جا نمونم

سید اسماعیل سجادی
22 آذر 1394

سلام و خسته نباشید خدمته شما پاسداران ولایت و مردم.ی سوال خدمتتون داشتم .من برج10اعزامم خدمته مقدس سربازی من درمسابقه شما شرکت کردم برای قسمته چهارمه مسابقه افتادم خواستم ببینم اگه انتخاب شدم و من اون موقع سرباز بودم تکلیفم در مسابقه چی میشه .تروخدا جوابمو بدین من خیلی علاقه زیادی ب این مسابقه دارم .ممنون

مجید بختیاری
31 شهریور 1394

باعرض سلام و خسته نباشید
لطفا ب من کمک کنید
منو.راهنمایی کنید
من خیلی دوستدارم تو مسابقه فرمانده شرکت کنم
راه دیگری جز ثبت نام.اینترنتی نداره

شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر خود را ثبت کنید

مطالب مرتبط

10 شرکت کننده سختکوش و با انگیزه
چند هفته زندگی در شرایطی متفاوت و رقابتی نفس گیر
زیر نظر یک فرمانده

فرمانده را در filimo تماشا کنید!